Inga Karoline Vold og Goda Rekasiute solgte poteter, sukkererter og annet knask til ivrige festivalgjengere.

Solgte to tonn gulrøtter på tre festivaldager: -Helt fantastisk!

Solid salgsvekst for Frosta-teltet under Trøndersk Matfestival.

Lørdag kveld pakket frostingene sammen teltet i Trondheim etter tre dager på Trøndersk Matfestival. Og festivalen er ikke bare en flott utstillingsplass for lokale varer, den er også en god markedsplass. Det viser salgstallene fra prosjektleder for Frosta-teltet, Gustav Myraune.

– Hele teltet solgte for 1.209.000 kroner. Legger vi til 1. levering av alle solgte RÅGO-abonnement, så blir total omsetning 1.302.000. Det er opp 23 prosent fra 2023 - helt fantastisk - og veldig bra jobba!

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Ser vi på grønnsaksdelen i teltet som går under paraplyen Grønt fra Frosta, er det økning på 28 prosent fra 2023, og salget endte på nesten 632.000 kroner.

– Det ble solgt 500 kilo sukkererter, 2 tonn gulrøtter og nesten 1400 bunter med reddiker, forteller Gustav.

Arntzen Bakeri har hatt et opphold på festivalen, men i år var de på plass igjen i Frosta-teltet. De økte salget med 25 prosent i forhold til sist gang de var med - i 2019.

Gustav Myraune (t.h.) forteller om en solid omsetningsøkning for Frosta-teltet etter årets matfestival. Her i prat med Jonas Viken under fjorårets festival.

Mens Frostas Fremtid, ungdommene som solgte varmmat, leverte også store tall.

– De klinte til med nesten 600 burgere, om lag 350 pølser i brød og i underkant av 100 vegetarretter. Totalt omsatte de for 141.000 kroner. Det er moro, og bra innsats fra ungdommene som er Frostas Fremtid, oppsummerer Gustav Myraune.

Tomas Stinussen Vik, Johan Moksnes og Petter Moksnes hadde det travelt bak disken.